Van Zuid-Afrika naar Zimbabwe - Reisverslag uit Hwange, Zimbabwe van DebbyKlaassens - WaarBenJij.nu Van Zuid-Afrika naar Zimbabwe - Reisverslag uit Hwange, Zimbabwe van DebbyKlaassens - WaarBenJij.nu

Van Zuid-Afrika naar Zimbabwe

28 Juli 2015 | Zimbabwe, Hwange

Vanuit tshukudu game lodge vertrekken we richting Krugerpark nationaal park. Hier mogen we met onze eigen auto door het park rijden en wild gaan spotten. We gaan het park binnen via phalaborwa gate. En moeten naar onze overnachtingsplaats: mopani. Dat is 75 km en de verwachting is om daar 3 uur over te doen. De maximale snelheid in het Krugerpark is 50 km per uur maar zodra je iets ziet dan kost dat tijd. En vrij snel spotten we een olifant! Yes weer 1 van de big five! We zien veel impala's zelfs giraffen, buffels, zebra's, krokodil en een nijlpaard. WoW dat je dit op eigen gelegenheid kan vinden! We pakken een zandweg die in een lus terug naar de doorgaande weg loopt en je bent letterlijk midden in de Bush. In het Krugerpark kunnen we zien waar de rivier "loopt" vanwege de groene bebossing. Hier kunnen we wild treffen, dus rijden we langzaam met de camera en de verrekijkers in de aanslag! We gaan met een brug de rivier over en daar in de droge rivierbedding zien we familie olifant! Met nog een heel kleintje! Wat schattig! Aangekomen in mopani willen de jongens nog even zwemmen! We zetten de braai aan en beginnen aan ons culinaire diner van kip, bonen en een kant en klare aardappelsalade! Mmm ☺️
De volgende dag gaan we een lange reis maken door het Krugerpark. Helemaal naar de noordelijkste gate: pafuri. 170 kilometer! We moeten die dag tot bijna aan de grens komen met Zimbabwe. We maken gebruik van de main road maar willen weer een lus maken met zandweggetjes rondom een rivier. Bij het eerste uitkijkpunt zien we een auto en 2 mensen ernaast met koffie in hun hand. Uh? Mag je hier de auto uit? Ja we lezen op een bordje dat je op eigen risico de auto uit mag. Wij doen dat niet en vervolgen de route tot we een kudde impala's en aapjes treffen. Dan wordt het pas smal en gaan we met een bruggetje de rivier over. We kijken links en rechts maar zien nog even niets. Eenmaal boven spot Huib een Hanneke (een buffel die noemen wij Hanneke vanwege de haardracht van een oud tante). En nog één! We rijden zo een hele kudde tegemoet die plaats moeten maken voor de auto. Even verderop staat een krugerpatrol auto. De dieren en de bezoekers worden goed in de gaten gehouden. We stoppen nog een keer langs de rivier op een uitkijkpunt en spotten een krokodil aan de overkant. Hij ligt muisstil in de zonnestralen op te warmen. We vervolgen onze weg naar de uitgang. Wat bijzonder dat we al dot wild weer mochten zien! We overnachten op een camping in tshepise. Een prachtige camping waar wij de gemiddelde leeftijd omlaag brengen....

• 28 Juli 2015 - 08:33

Chantal:

Wow wat een verhaal! En hoezo stoer.......toppertjes!
    Wat een belevenissen voor jullie maar vooral voor de kids!
    Genieten genieten en nog eens...........maar doe voorzichtig! Liefs chant

• 28 Juli 2015 - 08:38

Loes:

Wat een mooi verslag. Jullie hebben al veel gezien zeg!!! Leuk, ook die Hannekes.
    Lachen. De foto's die jullie stuurden zijn ook prachtig. Nu nog een paar weken genieten en dan thuis de verhalen. Daar verheugen we ons op.
    Liefs Pap en Mam

• 28 Juli 2015 - 09:14

Rinie Klaassens:

Spannend door het park met de auto, fijn dat je er niet uit bent gegaan. Noem je dat verstandig? Ja zeker, met de 3 jongens. Weer heel veel gezien, prachtig! Mooi reisverslag, ook voor ons. Blijf voorzichtig en knuffels Fred en Rinie. Tot het volgende verhaal.